יום רביעי, 22 בפברואר 2012

הוראות סריגה חינם: חמימיות

החורף שמתמשמש בחלונות מסעיר אצלי את מולקולות הצמר: זה הזמן לנער סוודרים וסריגים שסרגתי מהארון, לרענן את מלאי הצמר (העצום, המספיק בהחלט והבלתי מספיק לעולם....) ולתכנן את הפרויקטים הבאים. האמת היא שאני ממש לא יודעת איפה להתחיל: יש לי ערימת ספרים שקיבלתי ובכל אחד אינספור פרוייקטים מדהימים ומורכבים - מפרחים מיוחדים, תחרות, שמלות, צעיפים וכובעים - אין סוף (ועוד לא הזכרתי שיש לי בלוג לתחזק...). והנה בחרתי להביא לכם את אחד הפרויקטים האהובים עלי: כפפות ללא אצבעות (Mittens), להן קראנו בתי החמודה ואני "חמימיות". הוראות הסריגה של החמימיות כל כך פשוטות שכל סרגן מתחיל יכול לסרוג ולהרשים את החבר'ה.... התוצאה תמיד תהיה חמימה ומתוקה. תודו שקשה לעמוד בפיתוי....

חמימיות: פרויקט קל ומתוק לחורף המתקרב

הוראות סריגה לחמימיות:
החמימיות סרוגות בצמר מסוג גרנדה (שהוא צמר עבה קצת) באמצעות מסרגות מספר 6.
העלו 30 עיניים וסירגו:
2 עיניים שמאל, 2 עיניים ימין (ובאנגלית: K2, P2* - TO END).
המשיכו לסרוג פטנט (Rib stitch) עד שאורך החמימית מגיע ל-20 ס"מ. זהו. כמעט סיימתם. הורידו את העיניים (Bind off או BO בקיצור).
תפירה:תיפרו את החמימית בתפר נסתר - הנה לינק שיסביר לכם כיצד לעשות זאת. השאירו פתח לבוהן בגובה הרצוי וסיגרו את יתרת החמימית מעל הבוהן ואם תרצו אפשר לסגור בתפר שניים מעט פנימה (כלומר, סיגרו קצת את החלק שמכסה את כף היד כדי שהחמימית תהיה הדוקה יותר).
וזהו! יש לכם חמימיות חמות ונעימות לחורף! הילדים מתים על זה. אפשר כמובן לשלב דוגמאות, צמות, ריקמה, חרוזים ופונפונים או לסרוג בצבעים שונים - תלוי בני כמה הקטנים שלכם ומה הדרישות (התביעות...) שלהם.
במקרה שלי, הילדה התעקשה על הכי פשוט שיש - ילדה קלה יש לי....

שתיים שמאל שתיים ימין - זה כל הסיפור
הילדים מתים על זה

מאחלת לכם שנה טובה וסרוגה!

רות האפרתי (צמרל'ה)

תגובה 1:

  1. כל הכבוד. רעיון נהדר להפעלת ילדים. הנאה מושלמת וגם מחממת,😉

    השבמחק