יום רביעי, 22 בפברואר 2012

אפליקציה סרוגה - ולא, זה לא לאייפון....

יש לי בעיה קשה: הבנות שלי גדלות מהר מדי. יש לי המון סריגים שהיו נפלאים לחודש וחצי, ואחר כך - הופ! קטן! זה בדיוק מה שקרה עם הסוודר הזה.  נדמה לי שבין הזמן שהתחלתי לסרוג אותו ובין בזמן שסיימתי הקטנה שלי התעוררה בבוקר גבוהה ב-10 ס"מ לפחות (כמה זמן לקח לי תשאלו? פחות משלושה ימים). לפחות אני יודעת שבשנה הבאה הבגדים הקטנים שלה יהיו טובים לי... ואני לא מתחילה אפילו לדבר על הבת הגדולה שעברה אותי מזמן בגובה בשני סנטימטרים....אבל איזה מזל שאני יכולה במצבי העגום, ובקומתי שנדמה שהולכת ומתנמכת נוכח הדור הצעיר, לפחות להתנחם בסוודר הזה - שנלבש על ידי הזאטוטה שלי פעם וחצי בקושי!. הסוודר הזה מוכיח שאפליקציה משדרגת כל סריג. ואני נשבעת שכל מי שראה את האפליקציה הזו הוציא ציוץ בלתי רצוני מהריאות... ובאמת, למרות שהסוודר הזה יכול וצריך היה להיסרג גדול יותר, הוא אחת היצירות החמודות והכיפיות שיצא לי להכין.



הלו? אפליקציה.... 
בגדול, לפניכם סוודר פשוט להפליא - היופי שלו מונח לטעמי בצבעים ובשילוב המזעזע/חמודי שלהם. אבל הסוודר הוא לא העניין פה: הלו? אפליקציה! כן, זו האפליקציה שעושה את זה BIG TIME. אישית, אני אוהבת מאוד אפליקציות - ולא, אני לא מתכוונת לאפליקציות של האיי-פון (מודה: אני מכורה ל-Angry Birds...) אלא לאפליקציה מהסוג הגזור-תפור-חיבור. כבר בילדות הייתי גוזרת בדים ותופרת לג'ינסים וחולצות, ואין כמו חולצת T פשוטה עם איזו אפליקציה חמודה שנתפרת אליה. בצמר הסיפור הוא אחר, יותר מורכז ולטעמי - מרהיב.אלא ש...צר לי לאכזב: אין לי הוראות לאפליקציה הזו - פשוט סרגתי אותה מהראש אינטואיטיבית, תפרתי, עיצבתי וחיברתי - בלי תכנון מוקדם.ובכל זאת, כדי לא לאכזב - הנה כמה טיפים שאולי יעזרו לכם:

את הראש סרגתי תוך הוספת עיניים הדרגתית בצדדים והורדת עיניים - ליצירת צורת ראש חמודה. את הפרצוף רקמתי בריקמה פשוטה.

את הפרחים סרגתי בסריגת קרושה

זה לא מילוי: את הלב שנראה נפוח רקמתי שוב ושוב עד ליצירת מראה נפוח ומלא. ריקמה בחוט ירוק מסביב מעניקה קונטרסט יפה

לא צריך ידיים: גם פונפונים עושים את העבודה. את החלק העליון של השימלה עיצבתי בעזרת פיסה צהובה בכיוון "ההפוך" - כלומר, בצד שמאל של הסריגה. את השימלה עצמה עיצבתי על ידי הורדת עיניים בקצה כל שורה בהדרגה ליצירת מראה משולש

רגל/גרב חמודה בצבעים מתחלפים. את קצה הרגל (הנעל) הוספתי על ידי עיני קרושה שמרחיבות מעט את הרגל.את קצה השימלה עיצבתי גם כן על ידי סריגת קרושה - שני עמודים בכל עין ליצירת מראה מסולסל של מלמלה 

התוצר המוגמר - כל מי שראה הוציא ציוץ קטן ומוזר מהריאות...

אם באפליקציה חשקה נפשכם, אתם לא חייבים לסרוג דוגמאות מורכבות. זה יכול להיות ריבועים ומשולשים פשוטים, פונפונים, פסים וצורות מופשטות. שילחו לי תמונות של האפליקציות שלכם ואשמח להעלות אותן לבלוג!
בינתיים, הנה עוד כמה דוגמאות שדגמתי מהאינטרנט ושאולי יעניקו לכם מעט השראה:

   

סריגה נעימה!
שלכם,
צמרל'ה

תגובה 1:

  1. אואואואואוווו הסוודר האדום של הכלבלב כה מתוק. לצערי אני בעלת שתי ידיים שמאליות אבל דודה שלי סרגנית מדופלמת. קראתי בעיתון שהתחזית מזג אויר לסוף השבוע תהיה גשומה - נדאג מהר לסוודר כזה לכלב שלי.

    השבמחק