יום רביעי, 22 בפברואר 2012

רשת חברתית גם לסורגים

ravelry-logo.gif האינטרנט הפך להיות המקום הטוב ביותר לסרגנים וסרגניות המחפשים טיפים, דוגמאות סריגה,עצות, פורומים ומענה על שאלות - כמו גם קצת מחמאות על תוצרים סרוגים. אפשר למצוא ברשת המון אתרים - חלקם בחינם,חלקם בתשלום, חלקם טובים יותר וחלקם גרועים מאוד.אבל אתר אחד עולה על כל האתרים האחרים, ובעצם מאחד למקום אחד את כל האיכויות של האתרים הטובים ביותר.האתר .www.Raverly.com הוא רשת חברתית לסורגים (קצת כמו פייסבוק). האתר מאפשר (לאחר הרשמה) להעלותפרוייקטים שלכם ותמונות של הפרוייקטים הגמורים (או בתהליך עבודה). בנוסף, האתר מאפשר לכם לעקוב אחר פרויקטיםשל החברים שלכם, לקרוא מאמרים מקצועיים, לשוטט בספרייה הענקית של האתר המכילה מידע רב ואיכותי (כולל המלצות,ספרים ועוד). אתם גם יכולים לרשום במחברת הווירטואלית שלכם פרוייקטים שאתם מעוניינים לעשות, לשמור רעיונות, מידעוגם לשתף.


אבל אולי הגדולה של האתר היא החברים שבו - כולם סרגנים כמוכם, עם שלל טיפים, עצות, עזרה ופידבקים (ובואנודה על האמת: מי לא רוצה מחמאה על הסוודר שבדיוק סיימתם?)... אחד הפיצ'רים החשובים הוא הפורומים השונים באתר.באפשרותכם להצטרף למגוון פורומים ולהנות מאנשים כמוכם, מתכנים איכותיים ומעניינים וגם מהמון המון ידע שנחלק ביןכולם. למעשה, רק לפני כמה ימים נתקלתי בבעיה. השארתי שאלה בפורום וקיבלתי תוך חצי שעה כמה תשובות שעזרו לי מאוד.

בנוסף, הדטה-בייס של האתר הוא תופעה בפני עצמה. אם למשל אתם רוצים לבחור בדוגמת סריגה מסויימת, אתם יכולים לבדוקבבסיס המידע של האתר מה סורגים אחרים כמוכם עשו עם הדוגמה הזו ואיך היא יצאה. אם למשל התלבטתם אם לסרוג את הצעיףבסגול או בשחור - תוכלו לחפש איך אחרים עשו זאת - מאחר והחברים שלכם באתר מעלים תמונות של הפרויקטים המסווגים עלפי שם פרוייקט (קל מאוד למצוא ולהתמצא) - אתם יכולים לקבל מושג האם לסרוג או לפרום.... בנוסף, תקבלו טיפים על הדוגמההספציפית שאתם מתעניינים בה, לפנות לחברים שפירסמו ולשאול שאלות. העניין היחידי המהווה סוג של מכשול הוא העובדהשהאתר הוא באנגלית, והוראות הסריגה הן באנגלית, כמו גם הביטויים המקצועיים שאנו לא משתמשים בהם בארץ - וזה כברסיפור אחר ונושא למאמר אחר - למה סריגה עברית בעברית גרועה לפחות כמו המיזוג בנורבגיה (כי מה לעשות, 5 ימי חורףבשנה כנראה לא מביאים לנו את פרס נובל בסריגה..). מצד שני, ללמוד הוראות סריגה באנגלית זה לא כל כל נורא ואפילו רצוי -תוכלו למצוא הרבה יותר מידע, דגמים יפים יותר, ובעיקר: הוראות בלי טעויות (מבלי להעליב את הספר של וילטגו... אבל אוליכדאי שעורכי הספר ינסו לסרוג את מה שכתוב בו לפני הפרסום...).מקווה שתמצאו מידע זה שימושי.

 שלכם, 


רות האפרתי(צמרל'ה)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה