יום חמישי, 23 בפברואר 2012

כיצד לסרוג תחרה מורכבת - מדריך וידיאו מצולם

סימפוניה באפור. עליונית משולבת שלושה סוגי תחרה סרוגה

את עליונית התחרה הנפלאה הזו, אותה סיימתי במהלך החגים, אני מכנה בהנאה "סימפוניה באפור". מה שיפה בעליונית הזו הוא שהיא סרוגה משלושה סוגי תחרה שונים, כשכל תחרה מייצגת רמות קושי שונות: תחרה סרוגה קלה (הזיגזג בחלק העליון של השרוול, הגב והחזית) , תחרה סרוגה ברמת קושי בינונית (החלק התחתון של השרוול, המכונה גם תחרה מלינזית) ותחרה סרוגה מורכבת (החלק התחתון של הגב והחזית המכונה תחרת הגשם). בפוסט זה אנצל את הזדמנות להדגים בפניכם בעזרת סרטון שצילמתי כיצד לסרוג את חלק התחרה המורכב יותר.

אבל לפני הכל, אספר לכם שהסימפוניה שלי היא וריאציה קלה פרי מסרגתי לעליונית שעיצבה הסרגנית וסופרת הסריגה Teva Durham  (שהייתה, אגב, עורכת הסריגה של מגאזין Vogue). תוכלו לקרוא מעט עליה בעמוד "הספרים של צמרל'ה". לצערי, איני יכולה לשתף אתכם בהוראות הסריגה לעליונית הזו, מאחר והן חוסות תחת זכויות יוצרים. עם זאת, אספר לכם שבווריאציה שלי לסימפוניה האפורה שילבתי סריגת קרושה יחד עם סריגה בשתי מסרגות כדי ליצור גימור מעניין, שונה ואוורירי (על שילוב בין שתי מסרגות וקרושה ארחיב בהמשך) וגם יצרתי תחרה סרוגה "קלילה" בזיגזג. את השרוולים ניפחתי מעט בחלקם העליון, מה שיוצר מראה אלגנטי מאוד.

בחלק העליון תחרת זיגזג סרוגה פשוטה, בחלק התחתון תחרה סרוגה מורכבת

התחרה ממנה סרוג חלקו התחתון של השרוול מכונה תחרה מלינזית

בכל מקרה, אתם ודאי זוכרים שבפוסט הראשון והשני המסבירים כיצד לסרוג תחרה, הסברתי את היסודות של יצירת תחרה תוך סריגה בשתי מסרגות וכיצד לקרוא תרשים גראפי ליצירת סריג תחרה מרהיב,בפוסט השלישי הרחבתי מעט על סריגה מורכבת יותר וסימולי סריגת תחרה. הפעם התחרה המורכבת דורשת "תפעול מסרגות" מורכב יותר ותשומת לב רבה - אבל בסופו של יום באמת לא מדובר במשימה קשה, אלא יותר בריבוי פעולות סריגה. למעשה, בסך הכל נדרשים כאן ליפופים וסיבוכיות מעט שונה והקפדה על ספירה נכונה של עיניים ליצירת תחרה סרוגה מעניינת ויחודית. בחרתי במכוון להציג בפניכם כיצד לסרוג את התחרה הספציפית הזו מאחר והיא מכילה מאפיינים חשובים רבים שמהווים בסיס למגוון רחב של תחרות סרוגות אחרות, פשוטות או מסובכות יותר.

קצה השרוול נסרג בסריגת קרושה. הוורד היפה, אגב, מהגינה הפרטית...

"תחרת הגשם" המכונה גם Shower Stitch. שולי הסריג נסרגו סביב סביב בשילוב שתי מסרגות וקרושה

תחרת הגשם, ה-Shower stitch אמורה בסופו של דבר להראות כך בשימוש בצמר דק ומסרגות דקות (ותודו שהיא מרהיבה!):
Shower Stitch - ככה זה נראה

ובמקרה של הסריג שלי, שנסרג בכוונה בצמר עבה יותר (מסוג גרנדה) ובאמצעות מסרגות מספר 6, זה יצא יותר עבה והתוצאה מיוחדת במינה:

נסרג בצמר מסוג "גרנדה" במסרגות מספר 6

והנה לפניכם תרשים הדוגמה עם מפתח סימונים שיצרתי עבורכם (ליחצו על התמונה על מנת לקבל תמונה מוגדלת יותר) שימו רק לב שבגלל טעות שלי בהפקת הטבלה בסוף שורה 3 אמור להיות X ולא ריבוע לבן (המסמל סריגת ימין) וסה"כ 12 עיניים בכל שורה מרכיבות את הדוגמה:
 
סריגת החלק העוטף את הסריג סביב סביב במסרגה עגולה וסיום בסריגת קרושה היוצרת אפקט קל של מלמלה

חלקו העליון של השרוול נפוח מעט ליצירת מראה אלגנטי על ידי צמצום עיניים רבות בבת אחת

לנוחיותכם, וכדי שהצפיה בסרטונים תהיה קלה יותר (פחות זמן להעלות אותם) חילקתי אותם לשלושה חלקים. אני חייבת רק התנצלות קלה על איכות הסרטונים: אמנם צילמתי אותם במצלמת HD שאמורה להיות באיכות הטובה ביותר, אבל בגלל בעיות של תאורה (כך מתברר....) האיכות יצאה פחות טובה מכפי שציפיתי. בסרטונים הבאים אני מבטיחה הפקה איכותית יותר (: בכל מקרה, HD או לא HD, אני מקווה שתמצאו את הסרטונים וההסברים מועילים.


כיתבו לי או הגיבו בבלוג - אשמח לשמוע דעות, רעיונות והארות.

ואל תשכחו להרשם כמנויי בלוג ולהיות הראשונים לקבל עידכונים במייל.
סריגה נעימה! שלכם, רות האפרתי (צמרל'ה)    

זמנית הסרטון אינו פעיל. תוך כמה ימים יעלה שוב. עימכם הסליחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה