יום רביעי, 22 בפברואר 2012

השמלה הסרוגה שלי


את השמלה הזו סרגתי די מזמן בשילוב של צמר חכם בגווני ירוק יחד עם צמר אקרילן פשוט בצבע שמנת. השמלה משולבת ריקמה (ראו את האיקסים הקטנים למשל סמוך לשוליים). את שולי השמלה ושולי השרוולים עיצבתי באמצעות סריגת קרושה מסתלסלת, הנותנת קצת נפח בלוני לשמלה ומעגלת את השוליים יפה.

למעשה, השמלה הזו נסרגה לי מעצמה... העליתי עיניים על המסרגה, מבלי לדעת מה אני הולכת לסרוג, אבל ממש לא התכוונתי לסרוג שמלה!... בסופו של דבר זה יצא. כשסיימתי את השמלה הייתה לי התלבטות כיצד לסיים את החלק העליון. מה שעשיתי בסוף היה להעלות עיניים ולסרוג ישירות מן צווארון גולף כפול (כלומר: סרגתי גולף ארוך וקיפלתי אותו פנימה בתפירה). מה שיוצא הוא צווארון חם ונעים ביותר בימים הקרים. השמלה עצמה מקסימה ומחמיאה מאוד לגוף. שילבתי גם חגורה בסריגת קרושה, המשתחלת לתוך שתי לולאות סרוגות שתפרתי בצדדים.מאחר ואין לי הוראות כתובות לשמלה, אנסה לתת כמה נתונים שעשויים לעזור למי שמעוניין לסרוג שמלה דומה (אם יש לכם ניסיון בסריגה - יהיה לכם קל. אם אין לכם - ההוראות שלי לא ממש יעזרו.. סליחה מראש...)

מסרגות נדרשות: מספר 4 (השמלה במידה 36 - התאימו את ההוראות ככל יכולתכם למידות שלכם).להעלות  160 עיניים לכל צד. לסרוג ולהתחיל לצמצם עיניים במתינות בנקודה שנראית לכם מתאימה. בסופו של הצמצום (באיזור המותניים) סרגתי כמה שורות פטנט כדי לשוות כיווץ מחמיא לגוף.צמצום באיזור השרוול: אני אוהבת את שיטת הצמצום הבאה ומשתמשת בה תמיד:שורה 1 ו-2: הורידו 3 עיניים מתחילת השורה ו-3 עיניים מתחילת השורה העוקבת.שורה 3 ו-4: הורידו 2 עיניים מתחילת השורה ו-2 עיניים מתחילת השורה העוקבת.שורה 5 ו-6: הורידו עין אחת מתחילת שורה זו ומתחילת השורה העוקבת.שורה 7-8: סירגו כרגיל.שורה 9-10: הורידו עין בתחילת כל שורה.כך נוצרת לכם התעגלות יפה ונעימה לאיזור בית השחי. למקרה שאתם סורגים שרוול - הורידו את העיניים בשרוול בדיוק באותה צורה כדי ליצור התאמה. (אני חייבת לסייג ולומר שקיימות שיטות רבות ליצירת פתח שרוול עגול, מיצאו את השיטה המתאימה לכם - אין פה נכון או לא נכון...).בכל מקרה, אני סורגת כיום שמלות בשיטת סריגה "מלמעלה למטה". זו שיטה ותיקה שזכתה להתחדשות בשנים האחרונות בזכות כמה ספרים טובים שנכתבו בנושא - אבל לכך אקדיש פוסט נפרד. כעיקרון, בשיטה זו סורגים את מלוא השמלה במסרגה עגולה מלמעלה - וכך בעצם אפשר אפילו ללבוש ולמדוד אותה תוך כדי סריגה, ולקבוע את האורך שלה לפי התאמה מדוייקת. זו שיטה מופלאה עליה עוד ארחיב רבות - מבטיחה!

מאחלת לכם סריגה נעימה (ואל תשכחו להרשם כמנויים ולקבל עידכונים ושיעורי סריגה מעניינים!)

שלכם,
רות האפרתי (צמרל'ה)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה