יום חמישי, 23 בפברואר 2012

אחת ושתיים... סריג מקסים בשתי שניות

שרוולון בולרו שנסרגת בשתי שניות (וחצי) שילוב שתי מסרגות עם סריגת קרושה מעניק מראה שכבתי עשיר ומגוון

כשהתחלתי לסרוג לפני כמה שנים הייתי מאושרת מהיכולת שלי להעלות צמר על מסרגות וליצור ריבועים ומלבנים (זה כל מה שידעתי לסרוג). אחרי שסרגתי הייתי שוברת את הראש מה לעשות עם התוצרים. מכאן והלאה עשיתי דוקטורט שלם מיצירות סריגים ממלבנים וריבועים פשוטים, והוכחתי לעצמי שלפעמים לא צריך להתיימר יותר מדי בכדי להוציא תחת ידיכם סריגים מקסימים ופרקטיים לארון הבגדים שלכם או של אהוביכם. כך, לפעמים מספיק לסרוג ריבוע או מלבן ולתפור ולקפל אותו באופנים שונים על מנת ליצור סריג פשוט ומקסים. והנה דוגמא פשוטה שממחישה למה אני מתכוונת: השרוולון הקייצי הזה.

שרוולון בולרו קייצי - אפשר ללבוש אותו גם מעל חולצות ארוכות

אתם ודאי זוכרים שלפני כמה שנים התחילה אופנה של שרוולונים. השרוולון בגירסתו הפשוטה הוא לא יותר מאשר מלבן שמקופל ונתפר לאורך השרוולים ולאחר מכן מתוסף לו חלק עוטף גב וחזית. כמובן שאפשר לסרוג גירסאות מורכבות יותר של שרוולונים (גב, חזית קטנה לכל צד, שרוולים וחלק עוטף סביב שנסרג במסרגה עגולה - אבל על כך בפעם אחרת). אני אהבתי מאוד את השרוולונים בתחילת דרכי כסורגת-פורמת. כאמור, נהניתי מאוד מהתחושה שאני יכולה לסרוג ריבוע או מלבן פשוט  אבל בעזרת קצת עזרה מ"ידידים" (מחט וחוט...) לקבל סריג חמוד שאפשר ללבוש או לתת מתנה למישהו. אפשר לומר שחרשתי את כל הוריאציות הקיימות כמעט - במסרגה אחת ובשתי מסרגות.

הגב של הבולרו - נראה הרבה יותר מורכב מכפי שזה באמת (ואל תגלו שזה רק מלבן)

את השרוולון הזה סרגתי פשוט ממלבן בשני צבעים ובשילוב תחרה, שאת קצותיו תפרתי לצירת פתח שרוול. לאחר מכן בעזרת מסרגת קרושה סרגתי מעטפת סובבת חזית וגב. לשרוולים הוספתי, גם כן בשילוב של קרושה ושתי מסרגות, תוספת אורך קצרה. זה הכל בעצם. פשוט פשוט פשוט.

השרוול התווסף בשילוב מסרגה אחת ושתי מסרגות ליצירת מראה עשיר

אתם יכולים לסרוג עליונית בולרו קייצית כזו מכל סוג (בשתי מסרגות או מסרגה אחת), עשויה תחרה, פסים, צבעים - מה שתרצו. העיקרון הוא אותו עיקרון.

ולמה שלא תקשטו בפרח?...

תוכלו למצוא עוד דוגמה למלבן מקופל ומהודר בבלוג סריגת הקרושה שלי.

סריגה נעימה! ואל תשכחו להירשם לבלוג כמנויים ולהיות הראשונים לקבל עידכונים ישירות למייל שלכם!

שלכם,
רות האפרתי (צמרל'ה)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה