יום רביעי, 22 בפברואר 2012

הוראות סריגה חינם: האפודה היפה והקלה בעולם

האפודה הסרוגה היפה והקלה בעולם (דוגמנית: הבת היפייפיה שלי, דנה)

ראיתי את האפודה הזאת באחת מחנויות האופנה היותר יקרות. היא הייתה נפלאה בעיני ויקרה עד כאב. העניין הוא שתוך שניה וחצי תפסתי את הפטנט כיצד לסרוג אותה (זה פשוט קל מדי!), מייד חזרתי הביתה וסרגתי העתק יפייפה בשני צבעים (בתכנון עוד שני צבעים לפחות...).

הגירסה השחורה (דוגמנית: אמה, הבת היפייפיה השניה שלי...)

אז כיצד סורגים את האפודה היפה הזו? פשוט מאוד: זה הכל בטוויסט!
בעצם, על מנת לסרוג אפודה כזו בדיוק עליכם לסרוג גב ישר בצורת מלבן באורך הרצוי לכם. החלק הקדמי הוא לא יותר מצעיף ארוך מאוד ברוחב כשליש מהגב. כאשר אתם מחברים את הצעיף לגב באיזור הכתף, עליכם לקפל חלק ממנו (כשליש). את הקיפול עשו בכיוון הצוואר - בדיוק כך:

את הצעיף מחברים לגב תוך קיפול כשליש מהשוליים שלו ותפירתם יחד

אורך הצעיף צריך להיות בערך מטר עשרים, אבל עשו כמוני: אני פשוט מדדתי אותו על עצמי כל הזמן תוך כדי סריגה עד שהגעתי לאורך שהשביע רצון. לאחר שתפרנו את צידו האחד של הצעיף לגב, נעשה סיבוב (טוויסט) של הצעיף, כך שאם צידו הקדמי עד עכשיו היה ימין, עכשיו הפכתם אותו לשמאל (ולהפך):

קיפול פשוט עושה את הטוויסט!

עכשיו חברו את הצעיף לצד הכתף השניה כשאתם שוב מקפלים כשליש ממנו בצד הסמוך לצוואר. אגב, אל תיבהלו מהתעגלות של חלקי האפודה - זה מה שיפה בה. אם מצד שני, אתם מעדיפים סריגה ישרה ולא מתעגלת פשוט סירגו פטנט קטן בקצה כל שורה.


גימור השרוול בסריגת קרושה מעניק מראה אלגנטי ומשדרג את המראה הסופי

מיותר לציין שאמנם אני סרגתי את האפודה בשתי מסרגות, אבל אותו עיקרון פועל גם בקרושה - רק קחו בחשבון שסריגת קרושה יוצאת "קשה" יותר.

אגב, נסו לסרוג את האפודה הזו בחוט כסוף/מוזהב, לקבלת עליונית אלגנטית שתשדרג לכם כל מראה. ככל שתסרגו את האפודה בצמר דק יותר או עם מסרגות עבות יותר תקבלו מראה "נוזל" שמתישב טוב יותר על הגוף - זה גם מומלץ יותר בעיני. אפשר להוסיף, כאמור, שרוולים, ואפילו קפוצ'ון חמוד עשוי לשדרג לכם את המראה. אצלי האפודה השחורה, שהייתה מיועדת עבורי, נחטפה באלימות על ידי בת 13 חצופה שהחליטה שהאפודה הזו היא הדבר הכי יפה שיש. קשה להאשים אותה, הא?

שלכם,
רות האפרתי (צמרל'ה)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה