יום חמישי, 23 בפברואר 2012

חמימא - אהבת אם סרוגה

החמימא - יצירה סרוגה חמה ואימהית במיוחד

הנה עוד דוגמה נהדרת ליצירה סרוגה מופלאה ופשוטה ביותר: החמימא. קראתי לסריג הזה חמימא משום שהוא מאוד חם, מחבק ואימהי בעיני. במקרה זה, יצרתי לסריג הפשוט הזה וריאציה יותר אומנותית והפכתי אותו לסוג של יצירה אישית יחודית שלי. לשם כך שילבתי צמר אורגני טבעי טווי וצבוע ביד וריקמה קלה ומסוגננת. למעשה, את החמימא ניתן לסרוג בשתי וריאציות: הווריאציה שלי, והווריאציה השפויה. ולמה שפויה? משום שהסורגת-פורמת שבי תמיד מעמידה לעצמה אתגרים הזויים. ולמה אני מתכוונת? אלוהים יודע מדוע בחרתי לסרוג את החמימא בלי תפרים כיצירה מפוסלת. האמינו לי: זה היה שאפתני ומסובך, אך הייתי חייבת לעמוד באתגר הזה - והצלחתי אמנם, אך בדם יזע ומסרגות.

פרויקט שאפתני - סריגת חורי השרוולים ללא תפר (אל תנסו בבית)

מה שעשיתי הוא שבמקום לסרוג גב, שני צעיפים ארוכים ברוחב הגב ושרוולים, לחבר הכל יחד ולגמור עניין - סרגתי צעיף רחב אחד ארוך ארוך, את פתחי השרוולים סרגתי ופיסלתי כחורים עגולים בתוך הצעיף מבלי לחתוך או לתפור ואת השרוולים סרגתי ישירות מתוך החורים בלי תפר (למעט תפר מחבר לאורך השרוול). נכון שזה הרבה יותר יפה ככה, אך מדובר בטכניקה שאינה מתאימה למי שלא מנוסה בסריגה וגם למי שמנוסה - זה עדיין ממש לא פשוט. מצד שני, הווריאציה הרגילה יוצאת ממש אותו הדבר, והיא כל כך קלה שזה פשע לא לסרוג לכם חמימא משלכם.

החמימא היא לא יותר משל ארוך ומלבני שנסרג לו יחדיו

אז איך כדאי לכם לסרוג את החמימא? אני ממליצה בצמר דק ומסרגות עבות - כדי ליצור סריג אוורירי ונשפך. אני לא ממליצה לסרוג את החמימא בסריגת קרושה, מאחר והיא יוצאת "קשה" יותר. מצד שני, זה בהחלט אפשרי למי שרוצה בכל זאת לנסות קרושה (ואז הייתי בוחרת בסוג של תחרת קרושה אוורירית יותר).

החמימא במראה מן הצד. השרוולים הם משחק של ריקמה וצבעים

והנה הוראות הסריגה לחמימא: 
החמימא היא לא יותר מאשר של ארוך ומלבני עם שרוולים. יש פה גב סרוג ישר ושני צדדים ארוכים לחזית שמשמשים כסוג של צעיף. במקרה שלי סרגתי צד אחד של החזית קצר יותר מהשני, כדי ליצור מראה דרמטי יותר. כשאתם מתחילים לסרוג את החמימא קחו בחשבון שאת הגב עליכם לסרוג לא מלמטה למעלה כפי שבדרך כלל אתם עושים, אלא מצד לצד - כדי שכיוון הסריגה יהיה אחיד יחד עם שני חלקי הצעיף הקדמיים. דמיינו בעצם שאתם סורגים של אחד ארוך מאוד שיש בו שני חורים לשרוולים. במקום לסרוג את השל הזה עם החורים (כמו שאני עשיתי), אתם סורגים אותו בשלושה חלקים: גב ושני הצדדים הקידמיים. בכל מקרה, כיוון הסריגה הוא אחיד.

ובמראה מן הצד

את רוחב הגב והחזית מידדו תוך כדי סריגה (עשו חישוב של רוחב ואורך הסריגה שלכם ביחד לכמה עיניים), וכך גם את אורך הצעיפים וביחרו את האורך הרצוי לכם תוך כדי סריגה. אתם יכולים לסרוג חמימא צרה יותר שהיא יותר כמו צעיף נלבש, או חמימא רחבה יותר. ועכשיו הפכו את החמימא שלכם ליצירת אמנות משלכם: שלבו צבעים מגוונים, ריקמה, סרטים וקשירות: תתפרעו! למעשה אין פה צורך בהוראות, מאחר וכל אחד יבחר את החמימא האישית שלו.

השרוולים הפכו ליצירת אמנות תוך שימוש בצמר טבעי טווי ביד, ריקמה והשחלת סרט קשירה

שימו לב: כדי למנוע סלסול של שולי הצעיפים והגב סירגו בסוף כל שורת ימין עין שמאל אחת. אין צורך לסרוג פתח מעוצב לשרוול - סירגו מלבנים ישרים וחברו הכל יחד. קנחו בפרנזים, קשטו בריקמה קטנה או שילוב צבעים - וצאו לרחוב לסחוט מעט מחמאות.

החמימא - זה כל כך חם, כמו חיבוק של אמא

מאחלת לכם סריגה נעימה. אל תשכחו להרשם כמנויים אם אתם עדיין לא, וקבלו עדכונים ישירות למייל. אשמח גם לקבל תגובות, הערות והארות.

שלכם,
רות האפרתי (צמרל'ה)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה